fbpx
Explorează cele mai bune 11 plante pentru digestie

Plantele și condimentele pot susține digestia și absorbția nutrienților, ajutând totodată intestinele să descompună hrana. În toată lumea, din India până în Peru, din zona Mării Mediterane până în Orientul Mijlociu și dincolo de acesta, există nenumărate plante pentru digestie care sunt folosite nu numai pentru a susține sănătatea aparatului digestivă ci și pentru a preveni afecțiunile acestuia. Fiecare dintre ele dețin compuși bioactivi ce pot aduce ușurare și confort și de aceea se poate spune că aduc beneficii pentru întreaga ta existență!

Când sistemul tău digestiv funcționează la cel mai înalt nivel, poți să te bucuri de un nivel crescut al energiei, de o imunitate mai bună, de eliminarea toxinelor, de claritate mentală, de bună-dispoziție și de multe altele. De aceea, este important să ai parte de o dietă echilibrată, să bei suficientă apă, să ai un stil de viață activ și să recurgi la plante în cadrul rutinei tale zilnice destinate unei stări de bine.

Plante pentru digestie

Aruncă o privire asupra celor mai bune 11 plante pentru digestie, realizând că ai unele dintre ele în cămara de acasă, ca de exemplu scorțișoară, turmeric, ghimbir și mentă. Există și plante mai puțin cunoscute, dar și formule testate și consacrate precum psyllium, trikatu și triphala, ce sunt vestite pentru capacitatea lor de a susține un tract gastrointestinal sănătos și echilibrat.

Scorțișoara

Scorțișoara, acel condiment reconfortant pe care îl cunoști atât de bine, este mult mai bună decât pentru a fi pur și simplu strecurată în fursecuri. Aceasta este folosită pentru beneficiile aduse tractului gastrointestinal încă din anul 2800 î.e.n. Inclusiv romanii utilizau scorțișoara pe post de medicament, mai ales pentru susținerea sistemului digestiv. Scorțișoara Ceylon, cunoscută și ca „adevărata scorțișoară”, este originară din sudul Indiei și este una dintre favoritele din medicina Ayurvedică datorită rolul său calmant și pentru susținerea funcției digestive. Acest tip de scorțișoară este considerată de o calitate mai bună și mai potrivită pentru utilizare frecventă decât altă variantă de scorțișoară prezentă pe piață (scorțișoara Cassia).

Cum să o folosești: Poți adăuga scorțișoară Ceylon în ceai, în smoothie-uri, în latte sau în cereale. Sau poți să apelezi la suplimentele alimentare ce o conțin.

Optează pentru Scorțișoara Ceylon certificată ecologic de la ORGANIC INDIA. Aceasta nu conține organisme modificate genetic, nu conține și în nicio etapă a producției sale nu au fost folosite erbicide, pesticide, îngrășăminte sau tratamente chimice. Scorțișoara este sursă de polifenoli și are efecte pozitive asupra sănătății tale, cum ar fi: contribuie la întărirea sistemului imunitar, are grijă de metabolismul tău și de aceea este binevenită în curele de slăbire, ajută la reglarea tensiunii arteriale și asigură echilibrul lipidelor și glucidelor.

Ghimbirul

Altă plantă cunoscută în toată lumea pentru beneficiile sale asupra digestiei este și ghimbirul. Îți amintești să fi băut vreodată bere din ghimbir pentru stomac? Ei bine, acest remediu este potrivit acestui scop (mai puțin zahărul). Rădăcina de ghimbir a fost folosită în medicina tradițională chineză de mai bine de două mii de ani, dar a jucat un rol important și în medicina japoneză și în cea indiană. În mai multe studii desfășurate în cadrul „US Library of National Medicine” s-a constatat că acest condiment are un efect protector asupra tractului digestiv și îi stimulează funcționarea. Aceste efecte contribuie și la calmarea întregului organism, susținând eliberarea de energie.

Cum se folosește: De obicei, ghimbirul poate fi găsit în supermarket. Poate fi adăugat în curry, poate fi amestecat cu miere și consumat crud, poate fi pus în ceai, iar sub formă de pudră poate fi adăugat în smoothie-uri sau în sucuri.

ORGANIC INDIA Ghimbir Certificat Ecologic Pulbere (fără lactoză, fără gluten, fără conservanți și coloranți, este adecvată și pentru persoanele vegetariene și vegane) este sursă de gingerol, un compus fenolic cu proprietăți biologice (antiinflamatorii și antioxidante). Astfel, pudra de ghimbir nu este utilă doar pentru susținerea sănătății digestive, ci și pentru proprietățile sale antiinflamatorii și este de ajutor în caz de: răceli și gripe, crampe menstruale, pentru combaterea stărilor de greață (inclusiv stările de greață din timpul sarcinii), cure de slăbire și detoxifiere.

Turmericul

Este o plantă medicinală vestită de aproape 4000 de ani. Cunoscută și ca „planta-farmacie”, turmericul a jucat un rol considerabil în vechea cultură vedică indiană încă din cele mai vechi timpuri. De vreme ce are beneficii semnificative pentru sănătate, este renumit mai ales pentru abilitatea de a susține răspunsul inflamator sănătos, dar are și o influență pozitivă asupra funcționării tractului digestiv. Această rădăcină „de aur” a dus la o mișcare importantă în medicina modernă, cercetările aducând în prim-plan capacitatea sa de a susține digestia, aparatul respirator, funcționarea ficatului și pancreasului, sănătatea articulațiilor și multe altele.

Cum se utilizează: Turmericul are o nuanță de galben vibrant și se folosește mai ales sub formă de pudră în curry. Pudra poate fi adăugată și în smoothie, în latte sau în produse de patiserie.

Poți opta și pentru ORGANIC INDIA Turmeric Certificat Ecologic Pulbere fără gluten, care este o valoroasă sursă de vitamine (precum vitaminele B2, B3, B6, vitamina C) și de minerale (cupru, zinc, fier, potasiu, magneziu) și va avea efecte pozitive asupra întregului organism, ca de exemplu: întărește sistemul imunitar, protejează inima, are grijă de sănătatea sistemului nervos, contribuie la buna sănătate a articulațiilor. Vei avea parte de astfel de efecte dacă vei folosi cât mai des pudra de turmeric la gătit.

Psyllium

Când este vorba despre plante benefice pentru digestie, psyllium face parte dintre cele mai bune. Fibrele din psyllium sunt excelente pentru a-ți crește consumul zilnic de fibre. Acestea sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a susține sănătatea sistemului digestiv, dar și tranzitul intestinal sănătos, regulat. Psyllium a fost folosit de sute de ani în medicina tradițională indiană ș în cea chineză. În Ayurveda, este utilizat pentru curățarea și detoxifierea colonului. Potrivit „US Library of National Medicine”, psyllium poate ajuta intestinele întrucât absoarbe lichidele pentru a susține eliminarea materiilor fecale.

Cum să îl utilizezi: Psyllium poate fi regăsit în suplimente alimentare și sub formă de pudră, aceasta din urmă fiind utilizată cu ușurință în smoothie-uri, în sucuri, în cereale sau când este introdusă în clătite sau în diverse produse de patiserie.

Tărâțele Integrale de Psyllium de la ORGANIC INDIA sunt un produs  100% certificat organic, fiind lipsite de organisme modificate genetic, de pesticide sintetice, de erbicide, de îngrășăminte, iar tratamentele chimice nu sunt folosite în niciun stagiu al producției lor. În afară de contribuția la îmbunătățirea digestiei, la reglarea tranzitului intestinal, la prevenirea constipației și a diverticulitei, trebuie amintite și alte efecte pozitive pe care Psyllium le are asupra organismului, ca de exemplu: contribuția la diminuarea nivelului de colesterol și de trigliceride, are efecte pozitive în reglarea glicemiei, conferă senzația de sațietate, ceea ce îl face deosebit de util și în curele de slăbire. În același timp, Psyllium este recomandat și în caz de Sindrom al Intestinului Iritabil.

Triphala

Este un alt amestec de plante cunoscut din vechime. El include trei fructe ce susțin tractul gastrointestinal. Acestea sunt amla, bibhitaki și haritaki. Haritaki este vestit pentru că susține tranzitul intestinal sănătos și sănătatea intestinală; bibhitaki, a cărui denumire se traduce prin „fără frică în fața bolii”, vine cu o acțiune laxativă blândă; amla este plină de nutrienți ce susțin organismul. Potrivit „Journal of Alternative and Complementary Medicine”, polifenolii din Triphala reglează microbiomul intestinal. Formula este extraordinară pentru curățarea colonului, pentru susținerea digestiei și a tranzitului intestinal.

Cum se folosește: Triphala se poate regăsi sub formă de capsule sau ca pudră ce poate fi adăugată în apă, în smoothie-uri și în alte produse.

Triphala, Digestie&Curățare Colon de la ORGANIC INDIA. este 100% Certificat Organic (în niciun stagiu al producție sale nu au fost folosite erbicide, pesticide sintetice, îngrășăminte și nu conține organisme modificate genetic). Formula Triphala este cunoscută încă din cele mai vechi timpuri pentru efectul hepatoprotector, pentru combaterea balonării, pentru îmbunătățirea funcției glandelor suprarenale și a circulației sanguine, a diferitelor afecțiuni oculare și pentru îmbunătățirea funcționării sistemului imunitar. Pentru cele mai bune rezultate, se recomandă să se administreze 1-2 capsule de 2 ori pe zi, în timpul meselor.

Pudra Triphala Digestie și Curățare Colon de la ORGANIC INDIA este bogată în vitamina C, în antioxidanți, are grijă de sănătatea ficatului, ajutând la detoxifierea întregului aparat digestiv, susținând un pH normal la nivel intestinal. Ca să ai parte pe deplin de efectele sale pozitive, ar fi cel mai bine să iei câte 1 lingură rasă o dată pe zi, amestecată cu un pahar de apă, înainte cu o oră de cină. Totodată, ai putea lua câte 1 linguriță rasă de 2 ori pe zi, în timpul meselor.

Trikatu

Reprezintă un amestec de trei condimente cu proprietăți curative ce sunt vestite pentru faptul că susțin digestia și funcționarea aparatului digestiv. Acest amestec include ghimbirul, piperul lung și piperul negru și este folosit în Ayurveda pentru a stimula Agni sau „focul” digestiv. Ghimbirul este apreciat pentru efectul său protector asupra aparatului gastrointestinal; piperul negru este util pentru susținerea absorbției nutrienților și pentru funcționarea tractului digestiv; piperul lung are efect de echilibrare și de detoxifiere. Împreună, aceste condimente ajută la descompunerea hranei la nivelul stomacului și al intestinelor. Trikatu se traduce prin „cei trei care înțeapă”, având în vedere aromele lor intense, care stimulează și înviorează organismul.

Cum se utilizează: Trikatu se administrează de obicei în capsule, dar poate fi regăsit și în pudră ce se dizolvă în apă călduță sau în miere.

Feniculul

Originare din partea sudică a Mediteranei, semințele de fenicul au fost folosite din cele mai vechi timpuri și sunt încă folosite în scopuri culinare și medicinale. De exemplu, se spune că soldații romani mâncau semințe de fenicul întrucât credeau că acestea îi pot ajuta să devină mai puternici. În medicina Ayurvedică și în cea iraniană tradițională, feniculul este folosit pentru susținerea sănătății digestive. Cercetările moderne susțin că acesta are asemenea beneficii datorită prezenței fitochimicalelor, care ajută la descompunerea hranei pentru a fi digerată și metabolizată.

Cum să îl folosești: Semințele de fenicul pot fi administrate ca supliment, zdrobite în apă fierbinte pentru a prepara un ceai sau pot fi adăugate altor rețete calde. De asemenea, acestea pot fi mestecate întregi după mese pentru stimularea digestiei și pentru a împrospăta respirația (practică des folosită în India și în Italia).

Lemnul-dulce

Rădăcina de lemn- dulce este originară din Eurasia, iar utilizarea sa este străveche, mai exact încă din perioada assyrienilor, a Egiptului Antic, a vechilor culturi chineză și indiană. Cunoscută mai ales pentru aroma sa, rădăcina de lemn- dulce a fost folosită și pentru virtuțile sale curative pentru diverse probleme. În prezent, ea este un produs ce ajută la susținerea digestiei și pentru calmarea stomacului. Acest lucru este posibil întrucât conține glicirizină, un compus ce menține un răspuns inflamator sănătos și păstrează un echilibru al nivelului de aciditate din stomac. Când vine vorba despre plante pentru sprijinirea digestiei, trebuie să știi că bunicile aveau dreptate.

Cum se folosește: Ține minte că majoritatea bomboanelor cu lemn-dulce din comerț nu conțin de fapt această plantă, ci mai degrabă ulei de anason, ce are un gust similar. Pentru proprietățile medicinale ale rădăcinii de lemn-dulce, ar fi cel mai bine dacă vei folosi ceai, pudră sau un supliment alimentar.

Rozmarinul

Dintre acele plante pentru digestie eficiente, rozmarinul, faimos în gastronomia italiană, este mai mult decât o plantă ce răsfață nasul. Frunzele sale conțin uleiuri benefice, cunoscute pentru faptul că susțin un răspuns inflamator sănătos și pentru că reglează funcțiile aparatului digestiv. Această plantă crește în toată Italia și a fost folosită în medicina tradițională atât în zona Mediteranei, cât și dincolo de ea. Potrivit publicației „Evidence-Based Complementary Alternative Medicine”, printre proprietățile medicinale ale rozmarinului se numără efectele antiinflamatorii, antioxidante și cele ce susțin funcțiiile cognitive.

Cum să îl folosești: Rozmarinul poate fi pus într-un ceai, poate fi infuzat în ulei de măsline, poate fi administrat ca supliment alimentar și este binevenit la gătit.

Menta 

Menta răcoritoare este originară din Europa și Orientul Mijlociu și a fost folosită de egipteni ca remediu pentru indigestie încă din anul 1550 î.e.n. A fost menționată pentru valorile sale terapeutice și în mitologia greacă, în filozofia romană și în Biblie. În prezent, menta peppermint este utilizată atât în medicina occidentală, cât și în cea orientală, pentru probleme ce țin de aparatul digestiv. Uleiurile din mentă au proprietăți relaxante ce ajută la susținerea funcției gastrointestinale. În Ayurveda, menta peppermint este folosită și pentru abilitatea sa de a stimula detoxifierea corpului.

Cum o poți folosi: Frunzele proaspete sau uscate de mentă pot fi folosite în ceaiuri sau pentru a găti. Uleiul de mentă și frunzele pot fi regăsite în capsule și pot fi administrate rapid sub formă de supliment alimentar, în dozaje variate.

Muña

Muña, cunoscută și sub denumirea de „Menta din Anzi”, este originară de pe platourile andine. Această plantă a fost folosită încă din cele mai vechi timpuri. În medicina tradițională din zonă era utilizată în primul rând pentru proprietățile sale carminative, pentru a susține sănătatea digestivă și pentru a oferi ușurare. Se spune că uleiurile din frunze calmează stomacul și ajută la purificarea întregului organism. Muña este consumată în Peru mai ales sub formă de ceai, băut după o masă copioasă. De asemenea, este valorificată în diverse rețete tradiționale și este apreciată pentru aroma ei ca de mentă.

Cum o poți folosi: Muña este consumată mai ales sub formă de ceai pentru a susține digestia. Poate fi adăugată în rețete în loc de mentă și poate fi regăsită și sub formă de suplimente alimentare și de pudră.

Fie că vei adăuga câteva plante și condimente pentru digestie, precum turmericul și rozmarinul în diferite preparate când gătești, fie că vei prepara delicioase smoothie-uri cu scorțișoară sau cu psyllium, fie că vei pregăti un ceai răcoritor cu mentă sau unul cu lemn-dulce, vei fi protejat/ă și vei simți ușurare. Să se recurgă la o dietă echilibrată și să se utilizeze ca aliați aceste plante a fost considerat crucial pentru sănătatea digestivă încă de acum mii de ani. Aceste plante eficiente îți pot fi alături pe drumul tău spre dobândirea stării de bine și a adoptării unui stil de viață conștient.

Tu ce plante pentru digestie folosești?

Dorinta de a ajuta cat mai multi oameni sa descopere “Adevarata Stare de Bine” a dat nastere companiei ORGANIC INDIA. Suntem ghidati de valori puternice – integritate, respect pentru natura, respingerea compromisurilor – si am inteles ca, prin deciziile si prin actiunile noastre, avem posibilitatea de a imbunatati viata tuturor.

Credem in misiunea noastra de a fi un “Vehicul al Constiintei”, o sursa de fericire si echilibru. Credem in forta naturii si in puterea vindecatoare a plantelor medicinale indiene. Credem in alegeri constiente, in ORGANIC, in nevoia de natural! Pentru tine si pentru Planeta!

Iti multumim ca ai incredere in ORGANIC INDIA! Alegerile tale constiente si determinarea de a trai in armonie cu natura construiesc impreuna, zi de zi, calea spre „Adevarata Stare de Bine”.

ORGANIC INDIA – True Wellness